Jan Slagter zegt het zelf. Het nieuwe programma van de omroepbaas van MAX is geflopt. In Showcolade krijgt een jury een aantal voorwerpen te zien, en moeten zij raden of het gemaakt is van eetbare chocolade of niet. Dat klinkt wel leuk, maar televisiekijkend Nederland heeft toch andere dingen te doen op de zondagavond.

Waar de show begon met zo’n miljoen kijkers, is daar na drie aflevering nog een schamele helft van over. En een half miljoen kijkers voor de toptijd op de zondagavond, op de grootste publieke zender, dat is bij lange na niet genoeg om het programma een succes te noemen.

Terwijl het soortgelijke programma in Japan, waar de show bedacht is, wel scoort, lijkt het niet spannend genoeg voor Hollandse kijkers. Volgens Jan Slagter ligt het niet aan de jury of aan de chocolatiers, die werkelijk de bijzonderste creaties maken van chocolade. Nederland zoekt toch ander vermaak om het weekend mee af te sluiten.
Reageren
1-7Nieuwe presentatie Five Days Inside1-7Weer Kijken Zonder Kopen30-6Wietze de Jager in Robinson30-6Cliffhanger GTST30-6Lubach nog veel vaker te zien5-5Even voorstellen: Raven van Dorst3-5Showcolade flopt3-5Beau gewoon naar zijn werk3-5Kijktip: Haar naam was Sarah30-3Suikerbrood van Lubach24-2MAFS verrassend en verdrietig24-2Dochtertje Maxime Meiland uit de serie6-2ZML zondag van start31-1Opnames OML van start30-1Splinter krijgt eigen talkshow30-1Big Brotherhuis stroomt leeg9-4Eigen Huis en Tuin stopt28-3Eenzaam afscheid Matthijs van Nieuwkerk28-3Rico breekt rib journalist28-3Zaterdagavond: Ik Hou Van Holland15-3Comedy op de zondagavond op NPO315-3Duitse Big Brother deelnemers hebben geen ..15-3NPO past programma’s aan vanwege Corona15-3Winnaar Wie is de Mol bekend19-1Lachen om Holland-België